CSR Logo Lidl.

Χωρίς Μικροπλαστικά

H σήμανση "Σύνθεση χωρίς μικροπλαστικά"

Ohne Mikroplastik logo.

Διαφάνεια για τους πελάτες: Η Lidl λανσάρει τη σήμανση «σύνθεση χωρίς μικροπλαστικά»

Το πλαστικό είναι παρόν στην καθημερινότητά μας. Εισχωρεί στο περιβάλλον μας με ποικίλους τρόπους και μολύνει κυρίως το νερό και το θαλάσσιο περιβάλλον. Ακόμη και τα μικρότερα πλαστικά σωματίδια που προέρχονται από καλλυντικά και προϊόντα περιποίησης, συμβάλλουν στην περιβαλλοντική ρύπανση ως ένας από τους πολυάριθμους ρυπογόνους εκπομπούς. Ως εκ τούτου, η Lidl έθεσε ως στόχο την απομάκρυνση αυτών των μικρότερων πλαστικών σωματιδίων, τα οποία είναι γνωστά και ως μικροπλαστικά, από τα σκευάσματά της. Στην Lidl Κύπρου η πλειονότητα των προϊόντων της σειράς καλλυντικών πρόκειται να απαλλαγεί από μικροπλαστικά μέχρι το τέλος του 2021.

Προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα οι πελάτες της Lidl να αναγνωρίσουν άμεσα τα προϊόντα που δεν περιέχουν μικροπλαστικά, βάσει των συστατικών τους, η Lidl εισάγει τη σήμανση «σύνθεση χωρίς μικροπλαστικά» στα προϊόντα του τομέα των καλλυντικών και της περιποίησης σώματος. Πολλά προϊόντα σε αυτόν τον τομέα είναι ήδη απαλλαγμένα από μικροπλαστικά, και έτσι η σήμανση αυξάνει σημαντικά τη διαφάνεια για τους πελάτες. 

Η Lidl εργάζεται ήδη εντατικά στο θέμα των μικροπλαστικών από το 2015,ως μέρος της δέσμευσής της για τη βιωσιμότητα και πιστεύει στη σημαντικότητα της μείωσής τους. Σύμφωνα με την αρχή της πρόληψης και μαζί με τους προμηθευτές προϊόντων καλλυντικών και προσωπικής φροντίδας, η Lidl συμφώνησε να μην χρησιμοποιήσει στερεά, πρωτογενή μικροπλαστικά τύπου Α στη σύνθεση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Δεν χρησιμοποιούνται στερεά πλαστικά σωματίδια που είναι μικρότερα των πέντε χιλιοστών, ως αποτέλεσμα τριβής, καθώς και άλλα μη βιοαποικοδομήσιμα συνθετικά πολυμερή τα οποία είναι στερεά, διασπαρμένα, σε μορφή γέλης, διαλυμένα ή υγρά. Εκτός από τη μείωση των πρωτογενών μικροπλαστικών, η Lidl ερευνά τη χρήση υποκατάστατων με τις ίδιες ιδιότητες για τα καλλυντικά και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας.

Με αυτήν την εξέλιξη, η Lidl δεν πληρεί μόνο τις απαιτήσεις των πελατών, αλλά βοηθά ταυτόχρονα και στην προστασία του περιβάλλοντος από τη ρύπανση των πλαστικών. 

Ο ορισμός μας για τα μικροπλαστικά

Δεδομένου ότι επί του παρόντος δεν υπάρχει ενιαίος ορισμός των μικροπλαστικών, ο Όμιλος Schwarz, στον οποίο ανήκουν η Lidl και η Kaufland, έχει δημιουργήσει τον δικό του ορισμό: τα σωματίδια μικροπλαστικών είναι στερεά, οπτικά αναγνωρίσιμα πλαστικά σωματίδια που είναι μικρότερα από πέντε χιλιοστά, ως αποτέλεσμα τριβής, και δεν είναι υδατοδιαλυτά. Στο μέλλον, οι προμηθευτές της Lidl θα πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της εταιρίας σχετικά με τα μικροπλαστικά.

Επί του παρόντος λαμβάνονται υπόψη οι ακόλουθοι τύποι πλαστικών:

Πολυαμίδιο (ΡΑ), Πολυαιθυλένια (ΡΕ), Τερεφθαλικό πολυαιθυλένιο (PET), Πολυεστέρας (PES), Πολυϊμίδια (PI), Πολυπροπυλένιο (PP), Πολυουρεθάνη (PUR)

Άλλα μη βιοαποικοδομήσιμα συνθετικά πολυμερή τα οποία είναι στερεά, διασκορπισμένα, σε μορφή γέλης, διαλυμένα ή υγρά περιλαμβάνονται επίσης στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της Lidl. 

Όλα τα προϊόντα της Lidl κατασκευάζονται σύμφωνα με τις υψηλότερες προδιαγραφές ασφαλείας. 

Τα Δύο Είδη Μικροπλαστκών

Image for Type A microplastics.

Πρωτογενή μικροπλαστικά

Τα πρωτογενή μικροπλαστικά είναι σωματίδια μικρότερα από πέντε χιλιοστά.
Υπάρχουν δύο διαφορετικοί τύποι:
Τύπος Α: Σκόπιμη προσθήκη πλαστικών σωματιδίων στην παραγωγή καλλυντικών και προϊόντων περιποίησης όπως οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα ή προϊόντα απολέπισης για την επίτευξη ορισμένων ιδιοτήτων του προϊόντος
Τύπος Β: Τα μικροπλαστικά αυτού του είδους προκύπτουν κατά τη χρήση πλαστικών προϊόντων, όπως κατά την τριβή των ελαστικών ή κατά το πλύσιμο μέσω της απελευθέρωσης συνθετικών ινών.

Microplastics Type B.

Δευτερεύοντα μικροπλαστικά

Τα δευτερεύοντα μικροπλαστικά προκύπτουν από την αποσύνθεση μεγαλύτερων πλαστικών εξαρτημάτων στη φύση. Το πλαστικό διαβρώνεται λόγω της επίδρασης της ηλιακής ακτινοβολίας, της βροχής, του ανέμου και των κυμάτων και αποσυντίθεται σε ολοένα και μικρότερα σωματίδια.

Περισσότερα σχετικά με τα μικροπλαστικά

Γιατί χρησιμοποιούνται πλαστικά σε καλλυντικά και προϊόντα προσωπικής φροντίδας;
Τα μικροπλαστικά στα καλλυντικά και στα προϊόντα περιποίησης έχουν πληθώρα λειτουργιών. Στο σαμπουάν, για παράδειγμα, διευκολύνουν το ξέμπλεγμα. Τα μικροπλαστικά διευκολύνουν επίσης την πιο άμεση απορρόφηση κρεμών και λοσιόν και βελτιώνουν την αντοχή των προϊόντων προστασίας από τον ήλιο, στο νερό. Τα μικροπλαστικά δρουν επίσης ως αδιαφανοποιητές στα σαπούνια, για να προσφέρουν μια πιο κρεμώδη εμφάνιση.

Πώς μπορείτε να αποφύγετε τα μικροπλαστικά;
Προς αντικατάσταση των μικροπλαστικών, η Lidl εστιάζει σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον εναλλακτικές λύσεις: Για παράδειγμα, τα στερεά μικροπλαστικά με βάση το πολυαιθυλένιο (PE) και το πολυπροπυλένιο (PP) έχουν αντικατασταθεί από σωματίδια ελαφρόπετρας (περλίτη) στα προϊόντα απολέπισης ντους ή από σωματίδια μπαμπού (Bambusa Arundinacea Stem Powder) στα προϊόντα απολέπισης προσώπου.

Προκειμένου να αντικατασταθούν τα υγρά μικροπλαστικά στο μέλλον, θα δοκιμαστούν και θα αξιολογηθούν εναλλακτικές ουσίες, σε στενή συνεργασία με τους προμηθευτές, στο πλαίσιο παραγόντων όπως η ασφάλεια των προϊόντων, η περιβαλλοντική συμβατότητα, η αποτελεσματικότητα και η τεχνολογική εφαρμογή.

Οι προκλήσεις των μικροπλαστικών στο περιβάλλον
Τα μικροπλαστικά, τα οποία δεν είναι βιοαποικοδομήσιμα, μπορούν να απορροφηθούν από ζωντανούς οργανισμούς στους ωκεανούς και έτσι να βρεθούν και στην ανθρώπινη τροφική αλυσίδα. Ο βαθμός στον οποίο αυτά τα πλαστικά σωματίδια αποτελούν κίνδυνο για τον άνθρωπο και τα ζώα ερευνάται σε διάφορες επιστημονικές μελέτες.

Είναι αδιαμφισβήτητο ότι το πλαστικό δεν ανήκει στο περιβάλλον, γι 'αυτό η Lidl δεσμεύεται να μειώσει τις εκπομπές πλαστικών στο πλαίσιο της στρατηγικής REset Plastic.

Ταξινόμηση στην στρατηγική μας για το πλαστικό REset Plastic

Reset Plastic logo.

Το θέμα των μικροπλαστικών είναι μέρος της στρατηγικής REset Plastic.
Με την ολοκληρωμένη στρατηγική REset Plastic, ο Όμιλος Schwarz έχει θέσει ως στόχο τη μείωση της χρήσης πλαστικών και την ανακύκλωση της χρήσης πλαστικών, προκειμένου να κλείσει ο κύκλος στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας. Με αυτόν τον τρόπο, ο όμιλος αποδέχεται την ευθύνη του να ενεργεί με περιβαλλοντική ευσυνειδησία.

Ο Τομέας Αγορών της Lidl συνεργάζεται με τους προμηθευτές της στο πλαίσιο του REset Plastic στο πεδίο δράσης REdesign, για τη βελτιστοποίηση των προϊόντων και των συσκευασιών τους. Ένα παράδειγμα αυτού είναι η συνεπής μείωση των μικροπλαστικών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στον τομέα των καλλυντικών και της προσωπικής φροντίδας.
Ο στόχος: πιο φιλικές προς το περιβάλλον εναλλακτικές λύσεις αντί της χρήσης μικροπλαστικών.

Η ολιστική διεθνής στρατηγική REset Plastic χωρίζεται στα παρακάτω 5 πεδία δράσης:
Μείωση - REduce
(Επανα)σχεδιασμός - REdesign
Ανακύκλωση - REcycle
Απομάκρυνση - REmove
Έρευνα - REsearch
 

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο www.reset-plastic.com